Lässvacka deluxe

Vi har en liten bokklubb på jobbet. Ett trevligt initiativ där vi tar del av varandras tips, diskuterar vitt och brett om olika böcker, våra teorier och våra olika val av böcker. Det är egentligen ganska märkligt hur en så pass liten grupp kan spreta så mycket i tycke och smak. Dock var vi alla eniga om att den senaste boken inte var något hit. Av fem personer var det vara en som lyckades läsa ut boken Läsarna i Broken Wheel rekommenderar. Aldrig tidigare har så många i gruppen hoppat av då man inte har kunnat förmå sig själv att läsa vidare. För min del tog den död på min läslust och höll i sig i fyra veckor. Jag har aldrig varit med om något liknande.

Jag har försökt återfå läslusten med diverse olika böcker men har gått bet. Inte ens ganska självklara val har lyckats väcka något intresse hos mig. Men nu äntligen har en deckare fått mig ur denna enorma lässvacka. Kan nu stolt berätta att jag snart har läst ut en hel bok, nämligen Stöld av babian av Anna Karolina. Visst är det fantastiskt är läslusten återigen spirar i kroppen?

Kommentera

