Läsutmaningar 2016

Så var det dags att knåpa ihop årets läsutmaningar. Efter några dagars funderade har jag bestämt mig för att försöka ägna mig åt följande:

Goodreads Reading Challenge – Förra året hade jag 40 böcker som mål och imponerande nog lyckades jag läsa 40 böcker + några rackare till. Jag tänkte höja upp målet ett snäpp. Årets mål är att läsa 52 böcker, vilket i runda slängar blir en bok per vecka. Det borde väl inte bli så svårt?

Boktovlan – Tolv nya författare som jag önskar läsa en bok av:

  • Frida Skybäck
  • Gabrielle Zevin
  • Anthony Doerr
  • Jean Hegland
  • Cia Sigesgård
  • Jessica Schiefauer
  • Åsa Larsson
  • Michelle Hodkin
  • Diana Gabaldon
  • Jennifer Niven
  • Caroline Kepnes
  • Mons Kallentoft

 

Jag ska läsa minst fem engelska böcker.

 

För första året ska jag delta i tre gemensamma utmaningar:

Kommentera

