Du försummade lilla blogg

Jag har inte glömt bort dig, trots att det ekar tomt här inne. Antar att nytt jobb, byte av medicin, en enorm lässvacka, firande av födelsedagar, jul och nyår samt fritid som upptas av både hund och häst har gjort sitt till.

Nytt år, nya utmaningar, är det inte så man säger?

Är väl dags att kika på hur det gick med utmaningarna som jag tog min an i början av 2015. Lets check it out:

  • Jag är faktiskt imponerad över att jag lyckades läsa tillräckligt många böcker för att klara av Goodteads Reading challenge. 44 lästa böcker, målet var 40.
  • Boktolvan kom jag inte så långt med. 5 1/2 bok är knappast godkänt men jag skapade bekantskap med en del av dem, och de flera var lyckosamma sådana.

De nya författarna som jag upptäckte var:

Sara Larsson – Första lögnen
Gayle Forman – If I stay
Stephanie Perkins – Anna och den franska kyssen och Isla and the happily ever after.
Brennan Sarah Rees – Outtalat
Boel Bermann – Den nya människan
Tabitha Suzuma – Forbidden. Påbörjades i december men lästes ut i januari 2016.

  • Hur gick det då med att läsa fler engelska böcker för att förbättra mitt läsflow där? Fem engelska böcker var målet. Det blev följande:

toalltheboys ifista islaandthehappilyeverafter forbidden

To all the boys I’ve loved before av Jenny Han
If I stay an Gayle Forman
Isla and the happily ever after av Stephanie Perkins
Och, halva boken Forbidden av Tibhita Suzuma

Vilket inte var tillräckligt eller hur…?

  • Sist men inte minst tyckte jag att det vore en fantastisk idé att köra en kaosutmaning. Som jag slutade fylla i någonstans på vägen, typ runt midsommar? Där och då hade 14 av 50 punkter strukits. Underkänt med råge? Det kan man säga.

Well well, nytt år med nya möjligheter. Imorgon kommer årets utmaningar.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Helen B
    Jan 13, 2016 @ 15:24:28

    Härligt att du är tillbaka! Tycker du verkar har klarat av dina utmaningar på ett riktigt fint sätt!

    Gilla

    Svara

Kommentera

