Smakbit på en söndag

glom-inte-att-lasa

”Vet du vad som var allra värst?” sa jag till sist mot hans axel. ”Det var inte att sitta där inne i det där rummet och vänta på att han skulle komma tillbaka och döda mig. Det var inte att bli slagen, det var inte smärtan, det var inte att bli våldtagen. Det var att det efteråt inte var någon, inte ens min bästa vän, som trodde på mig.” När jag hade sagt det lutande jag  mig tillbaka, såg ut över floden och på en pråm som långsamt gled förbi med strömmen. ”Du måste tro på mig, Stuart. Det är viktigare för mig än något annat i hela mitt liv.”

s 248 i Glöm inte att låsa, av Eliabeth Haynes

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Ewelina
    Apr 26, 2015 @ 09:59:55

    Denna är jag lite intresserad av att läsa, men jag har inte hunnit göra det än.

    Gilla

    Svara

Kommentera

