Liten uppdatering

Här har det ekat tomt ett tag. Aprilmånad har inte bjudit på samma lästempo som årets tre första månader. Det beror helt enkelt på att det har varit för mycket runt mig med jobb, skola, praktik, hundar och hästar, vilket har resulterat till en del migränanfall. Nu känns det som att jag har kommit i rätt fas igen. Jag känner mig lugnare och då kommer även läslusten tillbaka. Skönt!

Jag plockade upp Justin Cronins Flickan från ingenstans. Har läst runt 300 sidor men jag kommer inte riktigt in i boken. Den är intressant men jag känner mig aningens besviken då den inte har gripit tag i mig ännu. Har läst runt lite och många verkar dessutom tycka att den första tredje delen av boken är den bästa, och tja… det kan jag ju inte direkt hålla med om. Till min sambos besvikelse har jag lagt boken åt sidan tillsvidare.

Till min stora glädje meddelade bibblan att jag hade ett par böcker att hämta, och en av dem var ingen mindre är Anna och den franska kyssen. Det var en bok som jag behövde. Lättläst och läsflowet infann sig direkt. Recension om boken kommer.

Igår börjar jag läsa ytterligare en bok från bibblan. Den är inte lika hajpad som Perkins bok men den verkar så spännande! Jag hoppas det håller i sig. Boken heter Glöm inte att låsa, skriven av Elizabeth Haynes.

Veckans-citat1

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Vargnatts bokhylla
    Apr 19, 2015 @ 18:17:01

    Åh det var ett fint citat av Lewis!

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

